Kurser

Unknownhft

Andningskvällar med avslappningsfokus

Vi tänker inte alltid på hur viktig vår andning är för hela vår kropp och vårt system. Genom att börja jobba medvetet med din andning kan du uppnå en mängd hälsofördelar, både fysiskt och psykiskt. En medveten andning hjälper bl a till att: väcka kroppen till liv och ge den mer energi, minska stress, sova bättre, ökad blodcirkulation, få bättre tarmfunktion och ämnesomsättning. Du blir förankrad i din kropp, i dina känslor och i nuet, och du får ökad koncentrations-förmåga. Medveten andning motverkar hjärtsjukdomar och stroke.

På andningskvällarna går vi igenom olika former av andnings-övningar. Övningar som du kommer att kunna ta med dig och använda dig av i din vardag. Vi kommer även att ha avslappnings-övningar så att du får möjlighet att släppa vardagens stress en kväll i veckan i vårt lugna rum på Blissiz.

Tider: Torsdagar kl 16.45-17.45 (med start den 18 februari)

Pris:  895 kr för 5 ggr

Mindfulness – medveten närvaro

Ta kontroll över din egen stress! Det går att träna upp sig på att vara mer medvetet närvarande. Men en ökad medveten närvaro finner du stunder av glädje i vardagen, i det lilla. Din oro för framtiden minskar och du ältar mindre. Vi gör en mängd övningar för att vara medvetet närvarande. Bl a genom andningsövningar, mindfulness-övningar, enkel sittande eller stående yoga och kroppsscanning. Du får också med dig enkla och frivilliga läxor att öva på, för att vara medvetet närvarande i vardagen.

Tider: Vi träffas vid 4 tillfällen kl 10-12 (lörd 27 feb, lörd 26 mars, sön 16 april och lörd 7 maj)

Pris: 1025 kr